Ugnsmatta för krispig matlagning

Nyhet   •   Jan 08, 2020 09:15 CET

Ugnsmattans yta har små uppstickande piggar som gör att luften kan cirkulera fritt under maten.

Få till en krispigare yta på maten med den här smarta ugnsmattan! Ugnsmattans yta är fylld med små uppstickande piggar som gör att luften kan cirkulera fritt under maten och överflödig olja rinner ner i mattan. Eftersom luften kan cirkulera skapas en jämn värmefördelning på maten och ger en härligt krispig yta, även på undersidan.

Placera ugnsmattan på en ugnsplåt eller ett ugnsgaller. Den 1 cm höga kanten runt mattan ser till att oljan inte rinner ut i ugnen. Ugnsmattan är tillverkad av livsmedelsgodkänd silikon och kan förvaras hoprullad när den inte används.

Ugnsmattan är perfekt för att få till knapriga potatisklyftor, pommes frites, kyckling, grönsaker och många andra råvaror. Mattan mäter 40 x 28 cm och passar i standardugnar. Värmetålig upp till 240°C. Går att diska i maskin. 5 års garanti.

Ugnsmattan tillverkas av Westmark – ett tysk företag som sedan 1950-taket tagit fram köksprodukter av hög kvalité.

Läs mer om Ugnsmatta för krispig matlagning på SmartaSaker:

Kommentarer (0)

Kommentera