Izabella Scorupco och Smarteyes släpper ny glasögonkollektion.

2014 lanserade Izabella Scorupco och optikerkedjan Smarteyes den limiterad glasögonkollektion Izabella Scorupco Collection. Kollektionen blev snabbt en favorit bland Smarteyes kunder och nu släpps uppföljaren.

Skådespelerskan, modellen och modeprofilen Izabella Scorupco har under snart två år varit Smarteyes ansikte utåt. Samarbete mynnade hösten 2014 ut i Izabella Scorupco Collection – en kollektion inspirerad av Izabellas vardag i Los Angeles. Nu släpps alltså uppföljaren och den här gången visar Izabella upp en annan sida av sig själv. – När vi tog fram den här kollektionen inspirerades vi av min rockiga sida. Vi har flirtat med 70-talet och kollektionen har en skön och lite kaxig attityd, berättar Izabella.

Kollektionen består av nio plast- och metallbågar, samtliga tillverkade i Italien där plastmodellerna även handmålats. Karin Sjöbom, designer på Smarteyes, berättar mer:

– Den här kollektionen är mer vågad än Izabellas senaste och vi har jobbat mycket med detaljerna. Vi har till exempel en båge som är klädd i jeanstyg och metallbågarna har små mönster och präglingar som adderar det där lilla extra.

– När man köper ett par glasögon ur kollektionen får man dessutom med ett svart fodral som även går att använda som en snygg kuvertväska, avslutar Karin Sjöbom.

Du kan köpa Izabella Scorupco Collection i Smarteyes samtliga butiker från vecka 43. Som alltid hos Smarteyes kostar bågarna 1499 kronor med enkelslipade glas och 2999 kronor med progressiva.