Riktiga leoparder, zebror och krokodiler i Smarteyes nya kollektion Wild.

Nu  lanserar optikerkedjan Smarteyes sin nya, limiterade kollektion Wild. Kollektionen är en färgstark hyllning till den färgsprakande naturen och riktiga djur har fått agera fotomodeller.

Naturromantik och starka mönster är några av vårens stora modetrender, något som Smarteyes designers har tagit fasta på när de designat Wild. I kollektionen finns bland annat naturtrogna leopard-, zebra- och giraffmönster, men även krokodiler, ödlor och palmer har fått stå modeller. Och att alla mönster är så naturtrogna är ingen slump. Istället för att illustrera dem som man vanligtvis gör, så har Smarteyes designers gått steget längre och fotograferat djuren och växterna och fört över bilderna till bågar och skalmar.

– Naturromantik är en tydlig trend, men vi ville göra nåt som sticker ut och tar för sig lite extra, berättar Smarteyes designer Carl Åvall och fortsätter:

– Tack vare att vi använt fotografier och tagit en hel del bilder själva, har vi fått en helt annan känsla. Mönstren blir mer autentiska och tar för sig mycket mer.

Wild består av 17 olika modeller, alla i metall. Kollektionen riktar sig framför allt till starka personligheter som gillar att synas, men även till dig som vill ha ett extra, lite mer vågat, par att variera vardagsglasögonen med. Wild finns att köpa i Smarteyes samtliga butiker från vecka 18 och bågarna kostar 1499 kronor med enkelslipade glas och 2999 kronor med progressiva. Precis som vanligt hos Smarteyes ingår allt i priset. Oavsett synfel.