Smarteyes fortsätter kampen mot våld tillsammans med Non-Violence Project.

För ett år sedan lanserade Smarteyes sitt första samarbete med Non-Violence Project. Sedan dess har optikkedjan skänkt över 1 miljon kronor till den ideella organisationens arbete. Nu fortsätter samarbetet med en tredje Non-Violence Collection.

Sedan 1993 har Non-Violence Project utbildat unga världen över i hur man löser konflikter på fredlig väg. Smarteyes stöttar organisationen genom att skänka 50 kronor varje gång en kund väljer en båge från Non-Violence Collection. Sammanlagt har man alltså skänkt över 1 miljon kronor.

– Vi är stolta över att ha bidragit med så mycket pengar till Non-Violence, men vi är inte nöjda än, berättar Smarteyes VD Thomas Kusoffsky och fortsätter:

– Vi hoppas och tror att den nya kollektionen blir lika väl mottagen som de två tidigare så att vi får in ännu mer pengar till Non-Violence viktiga arbete mot våld.

Precis som de två tidigare kollektionerna är nya Non-Violence Collection inspirerad av 60-talet, något som syns både i former och färger. Nytt för den här kollektionen är att Smarteyes även lanserar en ny linje med putsdukar, inspirerade av 60-talets popkonstvåg.

Nya Non-Violence Collection består av 8 modeller och finns i Smarteyes 61 butiker i Sverige från och med mars 2017.

• Detaljhandel

• glasögon
  • nonviolence
  • collection