Smarteyes fortsätter kampen mot våld tillsammans med Non-Violence Project.

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2017 09:30 CET

För ett år sedan lanserade Smarteyes sitt första samarbete med Non-Violence Project. Sedan dess har optikkedjan skänkt över 1 miljon kronor till den ideella organisationens arbete. Nu fortsätter samarbetet med en tredje Non-Violence Collection.

Sedan 1993 har Non-Violence Project utbildat unga världen över i hur man löser konflikter på fredlig väg. Smarteyes stöttar organisationen genom att skänka 50 kronor varje gång en kund väljer en båge från Non-Violence Collection. Sammanlagt har man alltså skänkt över 1 miljon kronor.

– Vi är stolta över att ha bidragit med så mycket pengar till Non-Violence, men vi är inte nöjda än, berättar Smarteyes VD Thomas Kusoffsky och fortsätter:

– Vi hoppas och tror att den nya kollektionen blir lika väl mottagen som de två tidigare så att vi får in ännu mer pengar till Non-Violence viktiga arbete mot våld.

Precis som de två tidigare kollektionerna är nya Non-Violence Collection inspirerad av 60-talet, något som syns både i former och färger. Nytt för den här kollektionen är att Smarteyes även lanserar en ny linje med putsdukar, inspirerade av 60-talets popkonstvåg.

Nya Non-Violence Collection består av 8 modeller och finns i Smarteyes 61 butiker i Sverige från och med mars 2017.

Smarteyes grundades 2007 i Göteborg och har som vision att vara den mest rekommenderade optikern. Smarteyes breda utbud i kombination med fasta och attraktiva priser gör att företaget kan erbjuda glasögon med hög kvalitet och modegrad till alla. Smarteyes finns idag i de flesta större svenska städer. Sedan 2010 har man även butiker i Tyskland och sedan 2013 i Danmark. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby Gård AB. För mer information, besök smarteyes.se

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.