Smarteyes presenterar vårens stora glasögontrend med ny kollektion

Smarteyes Club Collection är den senaste kollektionen från den svenska optikkedjan. Kollektionen genomsyras av vårens stora glasögontrend - de semitonade glasen - och inspirationen till bågarna är hämtad från mytomspunna nattklubbar och barer runt om i världen.

Smarteyes Club Collection består av tio bågar och precis som med alla Smarteyes kollektioner, har den tagits fram av företagets designers i Göteborg.

– Den här kollektionen är designad med en av säsongens stora trender i åtanke - de tonade glasen. Det här är en trend som vi först såg under 90-talet och som vi kommer se mycket av i vår, berättar Smarteyes designer Karin Sjöbom. Och fortsätter:

– De tonade glasen är ett snyggt och enkelt sätt att poppa till och ge dina glasögon en ytterligare dimension.

De semitonade glasen finns i åtta nyanser - allt från rosa, för den som vill sticka ut, till de mer sofistikerade bruna och grå gradalerna.

Inspirationen till bågdesignen är hämtad från kända nattklubbar och cocktailbarer som Berghain i Berlin, Sevva i Hong Kong och Le Georges i Paris - platser som även fått ge namn åt de olika bågmodellerna.

Smarteyes Club Collection finns att köpa i samtliga Smarteyes 64 svenska butiker från och med 15 mars.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Sjöbom, Designer Smarteyes
E-post: karin.sjobom@smarteyes.se

Thomas Kusoffsky, VD Smarteyes
E-post: thomas.kussofsky@smarteyes.se

För ytterligare bildmaterial kontakta:

Aurora Borg, Dragster Kommunikation AB
E-post: aurora@dragster.se