Testsuccé för Smarteyes – hela 98 % rekommenderar optikkedjan

I december sökte optikkedjan Smarteyes tillsammans med testföretaget Smartson personer som skulle testa optikkedjans produkter och service. Av de närmare 20 000 sökande valdes 150 testpiloter ut. Hela 98 % av dem rekommenderar Smarteyes.

Optikkedjan Smarteyes från Göteborg har på bara några år gått från nykomling till att utmana de gamla optikkedjorna på allvar. I dag har man 64 antal butiker i Sverige, 14 i Danmark och 9 i Tyskland.

När man ville göra ett oberoende test av sina produkter och sin service vände man sig till testföretaget Smartson. Allt från tidsbokning till utprovning, utbud, kvalitet och leverans av glasögon skulle testas.

”Väldigt bra service, bra priser samt riktigt bra utbud”

Av de 135 testpiloter som fullföljde testet svarade alltså hela 98 % att de skulle rekommendera Smarteyes.

- Är jättenöjd med service, passform, modell, design osv. Samt jättebra priser. Skulle absolut rekommendera Smarteyes, skriver en av deltagarna.

En annan deltagare betonar den höga servicegraden:

- Grundlig synundersökning. Oerhört bra bemötande i butiken. Många snygga bågar till bra priser! Snabb leverans. En bra upplevelse av butiken.

På Smarteyes är man väldigt nöjd över resultatet och Jonas Fredriksson, som är marknadsansvarig, tror att hemligheten bakom den höga testpoängen finns i deras företagsfilosofi.

- Ända sen starten har vi på Smarteyes haft en annorlunda syn på glasögon. Vi ser dem som någonting mer än ett synhjälpmedel – vi ser dem som en modeaccessoar.

- Sen får du alltid ett fast lågt pris hos oss också. Du kan få valfri båge med enkelslipade glas för endast 1499 kronor och med progressiva 2999 kronor. Och i priset ingår alltid ofärgade, tunna och lätta kvalitetsglas med antireflexbehandling, repskyddsbehandling, antistatisk behandling, nanobehandling samt putsduk och fodral, avslutar Jonas Fredriksson.

Mer information om testet och vad deltagarna hade att säga hittar du på smartson.se/smarteyes.html

• test