Panduro Hobby och smartphoto inleder samarbete och höjer pysselnivån till jul!

Lagom till julhandeln startar Panduro Hobby och smartphoto ett samarbete företagen emellan. Delar av det har redan gått att se i sociala medier i veckan som gått (se @smartphotose och @pandurohobby.se). Syftet är enkelt; fotoproducenten och pysselbutiken har sortiment som naturligt kompletterar varandra och lyfter möjligheten till att vara ännu mer kreativ och skapa personliga heminredningsdetaljer, gå-bort-presenter och mycket mer.

Utvalda produkter från Panduro och smartphotos sortiment kommer att presenteras tillsammans genom enkla och lättillgängliga DIY-tips. Med en gemensam målgrupp, med stort intresse för DIY, kreativa lösningar och personliga produkter, ser båda företagen samarbetet som en mycket lyckad kombination och tror att det kommer att tillföra ett stort mervärde för kunderna.

• Vi ser en naturlig koppling mellan våra sortiment och har stora förhoppningar på vad ett långsiktigt samarbete kan leda till. Panduro har ett stort utbud av pyssel- och hobbymaterial och som kreativ kund kommer samarbetet innebära en utökad service för att skapa fler unika och personliga produkter av sina bilder och minnen. Du kan nästan säga att många av våra produkter är direkt beroende av varandra. Ett exempel är att vi ger kunden möjlighet att skapa personliga flasketiketter medan Panduro har vackra flaskor i sitt sortiment, och dessa kombinationer är nästintill oändliga, säger Maria Sillén-Sittner Marknadschef på smartphoto Nordic & UK.

Att samarbetet startar just nu är ingen tillfällighet och det finns flera faktorer som har spelat in. Att lansera ett nytt samarbete, med utökade tips på kreativa julklappar, i högsäsong är givetvis en stor anledning. Det andra är att Panduro, samtidigt som samarbetet började diskuteras, lanserade en helt ny produktkategori till sitt sortiment - nämligen ett stort utbud av ramar och affischlister.

• Det är alltid kul och spännande att testa nya samarbeten inom kategorier där vi kan aktivera kunden till mer kreativitet, säger Thomas Panduro Marknadschef på Panduro Hobby.

I sociala medier har flera julklappstips redan kommit ut från samarbetet. Några exempel på detta är julklappsinslagning där Panduros stora utbud av presentpapper och snören får ett extra lyft med smartphotos presentetiketter med foto. Framöver kommer även Panduros ramsortiment lyftas med hjälp av framkallade posters från smartphoto.

• Panduro har fått fria händer att väva in våra produkter med sina. Resultatet har blivit flera enkla och konkreta tips på hur du med bilder kan skapa unika och personliga presenter, heminredningsdetaljer och dekorationer, säger Maria Sillén-Sittner från smartphoto.

Samarbetet är långsiktigt och kommer successivt att utökas och kommer bland annat att innefatta nyheter, erbjudanden, tävlingar och massor av inspiration till respektive kunder.

För mer information:

Kontaktperson: