Vårens produktnyhet från smartphoto - poster i panorama

Fotoleverantören smartphoto fortsätter att satsa på ett utökat produktutbud. Redan i höstas kunde e-handelsfirman berätta om den största satsningen någonsin med utökat fotobokssortiment och en helt ny tryckpress som företaget själva beskriver som en miljonsatsning. Nu tar de steget vidare och har denna gång fokuserat på den storsäljande kategorin canvas och väggdekoration.

- Svenskar och nordbor är väldigt intresserade av inredning och vill gärna sätta sin personliga prägel på sina hem. Trenden med inramade posters har aldrig varit större är nu, vilket vi inte minst känner av i försäljningen av foto på canvas, posters och postertavlor, säger Maria Sillén-Sittner, marknadsansvarig på Smartphoto Nordic & UK.

Canvas och Väggdekoration har länge varit en storsäljande produktgrupp i Norden och foto på canvas har varit den väggdekoration som under de senaste 5 åren legat som en av de mest sålda produkterna hos fotoleverantören. Men nu ser smartphoto tydligt en förändring.

- Den mer traditionella canvastavlan har fått stor konkurrens av både posters (d.v.s fotoförstoring) och den stilrena postertavlan. Postertavlan kan beskrivas som en slags hybrid mellan canvas och poster med en matt och snygg fotoyta, tryckt på en syntetisk platta, fortsätter Maria Sillén-Sittner.

Lanserar panoramaformat

I takt med det ökade intresset för posters och fotokonst utökar smartphoto samtliga väggdekorationer med ett antal nya storlekar, nämligen stående/liggande format storlek 70x105 cm och 50x75 cm, samt ett helt nytt och spännande panoramaformat i storlek 30x80 och 40x105 cm. Detta för att möta konsumenternas efterfrågan och för att ligga i framkant vad gäller trender inom fotoframkallning och fotoförstoring. Dessutom utökas det redan mycket populära kvadratiska formatet med ytterligare en storlek (30x30 cm).

De nya formaten och storlekarna, inklusive panorama, gäller samtliga material inom kategorin Canvas och Väggdekoration och finns redan nu att beställa i smartphotos webshop.

Fakta Canvas och Väggdekoration:

Kategorin canvas och väggdekoration är en av de stora produktgrupperna hos smartphoto och innehåller storsäljare som:

- Med vårt breda urval av både material och format ger vi våra kunder massa möjligheter till att uttrycka sin personlighet och stil i hemmet, avslutar Maria Sillén-Sittner.

För mer information:

Kontakta: