Mycket starkt kvartal för Smartsign

Den uppåtgående trenden för Smartsign är fortsatt mycket stark. Tredje kvartalet i år ökade man sin försäljning med 58 procent jämfört med tredje kvartalet 2016.

Förra året blev Smartsign ett av Sveriges bästa tillväxtföretag i Dagens Industris utnämning av Gasellföretag. Utvecklingen i år pekar på att utvecklingen håller i sig.

– Vi har haft ett fantastiskt kvartal där vi genomfört en rad stora affärer, säger vd Martin Romanowski. Smartsign har ytterligare lovande affärer på gång och framgångarna innebär att företaget nu ska förstärka personalen på tekniksidan.

Som Gasellföretag är Smartsign, enligt Dagens Industri, ett av Sveriges snabbast växande företag. Det innebär att företaget växer av egen kraft utan uppköp av andra företag.

– Efter våra försäljningsframgångar tar vi nu nästa steg i vår expansion och rekryterar inom utveckling och teknik. Vi rekryterar både till huvudkontoret i Borlänge samt till våra verksamheter i Norge, Danmark och Finland, säger Martin Romanowski.

En del av den ökade försäljningen är den stora framgången för Smartsigns lösningar för kommunikation via mobiltelefon.

– Det är extra roligt att just den delen i vår verksamhet är det som ökat mest, säger Martin Romanowski.

Di Gasell är ett pris som sedan år 2000 årligen delas ut av tidningen Dagens Industri till Sveriges snabbast växande företag.

Om Smartsign Smartsign grundades 1998. Bolaget har sitt huvudkontor i Dalarna men även ett kontor i Kista, Stockholm. Tusentals företag världen över använder Smartsigns mångsidiga plattform för Digital Signage för att hantera och publicera unik och anpassad information. På alla enheter – oavsett plattform.”Smartsign - Get your message through”.

Fler pressmeddelanden från Smartsign och bilder finns att hämta på:

LinkedIn Smartsign - Get your message through

Internet: www.smartsignmanager.com Youtube: http://www.youtube.com/SmartsignManager

För mer information: Martin Romanowski, vd, Smartsign AB, tel +46 705 55 98 06, martin.romanowski@smartsign.se