Samsung Sydkorea satsar globalt på Smartsign

Elektronikjätten Samsung utökar samarbetet med Smartsign AB och supporterar den internationella expansionen. Den gemensamma målsättningen är att föra ut Smartsigns mjukvarulösningar tillsammans med Samsung SSSP över hela världen.

– Det är helt fantastiskt att vi tillsammans med Samsung får ut SSSP-lösningar för fjärrstyrning av skärmar över hela världen, säger Smartsigns vd Martin Romanowski. Han kommer nyligen från ett möte med Samsungs högsta företrädare i Seoul, Sydkorea.

– Det känns overkligt att komma från ett möte i Samsung City, som är som en mindre svensk stad, och komma tillbaka till Sverige. Vi har samarbetat och utvecklat vår gemensamma lösning under flera års tid. Nu förstärks samarbetet ytterligare med Samsung som kommer att supporta vår expansion, vårt samarbete mot försäljningskanalerna och att vidareutveckla Smartsign/SSSP-lösningen på teknisk nivå. Vår lösning fungerar med alla typer av Samsungs skärmar både inomhus och utomhus, säger Martin Romanowski.

– Tillsammans med oss kan Samsung därmed erbjuda lösningar för en rad olika affärsområden och vi får en ordentlig draghjälp på den globala marknaden, säger Martin Romanowski.

Om Smartsign
Smartsign grundades 1998. Bolaget har sitt huvudkontor i Dalarna men även ett kontor i Kista, Stockholm. Smartsign utvecklar och säljer programvara för att nå ut med budskap både på skärmar och på andra enheter t ex smarta telefoner. Smartsign Manager är en paketerad produkt som används av 1 700 kunder i mer än 30 länder.

Fler pressmeddelanden från Smartsign och bilder finns att hämta på:

Web:www.smartsign.se

Youtube: http://www.youtube.com/SmartsignManager

För mer information:
Martin Romanowski, vd, Smartsign AB, tel +46 705 55 98 06, martin.romanowski@smartsign.se

• dalarna
  • samsung