Smartsign i täten med Samsungs Tizen-skärmar

Smartsigns mjukvara för digital skyltning är kompatibel med Samsungs nya operativsystem Tizen. Därmed har Smartsign en av de allra första mjukvaror som stödjer Samsungs nya Tizen-skärmar.

– Det är kul att vi kan ligga så långt framme i den nya tekniken och att Samsung låter oss vara med i utvecklingen av deras nya teknik, säger Smartsigns vd Martin Romanowski.

– Tekniken och hårdvaran blir bara bättre och bättre och det är roligt att vi har det här samarbetet där Samsung godkänt oss i sitt utvecklingsarbete.

Samsungs SSSP 4.0 (Samsung Smart Signage Platform) är en öppen allt-i-ett lösning. Därmed får man fler möjligheter till mer och bättre innehåll och en lösning som bland annat innehåller både mediaspelare och wifimodul. Ingen extra hårdvara krävs och Samsungs skärmar med SSSP 4.0 blir effektivare till lägre totalkostnad.

– Satsningen på Tizen innebär fördelar när det gäller möjligheter för avancerad design och grafik. Tizen är en stor satsning av Samsung på ett gemensamt operativsystem för en rad olika enheter. I framtiden kommer vi att få mycket spännande elektronik med Tizen, säger Smartsigns chefsutvecklare.

Samsungs nya skärmar med Tizen kan nu erbjudas av Smartsigns återförsäljare tillsammans med Smartsigns mjukvara för digital signage.

Om Smartsign
Smartsign grundades 1998. Bolaget har sitt huvudkontor i Dalarna men även ett kontor i Kista, Stockholm. Tusentals företag världen över använder Smartsigns mångsidiga plattform för Digital Signage för att hantera och publicera unik och anpassad information. På alla enheter – oavsett plattform.”Smartsign - Get your message through”.

Fler pressmeddelanden från Smartsign och bilder finns att hämta på:

LinkedIn Smartsign - Get your message through

www.smartsign.se

Youtube: http://www.youtube.com/SmartsignManager

För mer information:
Martin Romanowski, vd, Smartsign AB, tel+46 705 55 98 06, martin.romanowski@smartsign.se
Jennie Fredriksson, marknadschef, tel +46 72 701 65 83, jennie.fredriksson@smartsign.se