Kompakt strypbackventil för trånga utrymmen

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2020 09:29 CET

SMC lanserar en ny typ av kompakta strypbacksventiler anpassade för applikationer där utrymmet är begränsat.

Kompakta cylindermontage och trånga utrymmen är inga problem för SMC:s nya strypbackventil JAS. Med bygghöjd, som är 43.3% lägre än motsvarande strypbackventil i standardutförande och flexibel justering – med manuell ratt eller mejsel – passar den överallt. Snabbkoppling med vänster- eller högerutförande gör installationen enkel och prydlig.

Strypbackventiler av modell JAS passar i alla applikationer med begränsat utrymme, där cylinderhastigheten behöver justeras för att åstadkomma noggranna rörelser och hög repeterbarhet.

• Pick & Place
• Robotar
• Tätt monterade cylindrar

”I miljöer där utrymmet är begränsat, är vår nya strypbackventil JAS lättinstallerad med sin kompakta konstruktion” säger Klas Axelson, produktchef på SMC.

Mer information:
Klas Axelson
Produktchef
Tel: +46 (0)70 – 683 85 56
E-post: klax@smc.nu

SMC utvecklar produkter och lösningar inom industriell automation och är världens största tillverkare av pneumatiska komponenter. Företaget omsätter ca 50 miljarder kronor och har 20 000 anställda globalt.
I Sverige finns SMC etablerade sedan 1986 med huvudkontor i Huddinge och regionkontor i Göteborg, Lund, Borlänge och Växjö samt en mängd återförsäljare över hela i landet. www.smc.nu