SMC visar sitt senaste utbud för medicinsk teknik och analys på MEDICA 2014

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2014 09:00 CEST

SMC Pneumatics Sverige kommer befinna sig på plats under årets stora mässa MEDICA 2014 i Düsseldorf. SMC visar där sitt senaste utbud av produkter för användning inom Life Science. Bland annat visas produkter för användning inom analys, lab-automation, temperaturkontroll, sterilisering och tandvård.

Mässan MEDICA äger rum i Düsseldorf 12-15 november och är navet inom den medicinska handeln med mer än 130 000 besökare från över 120 länder.

"MEDICA är en av de mest respekterade och välbesökta utställningarna i sitt slag i världen. I år är det särskilt spännande eftersom vi har flera nya produkter som vi vet kommer att vara av stort intresse för våra kunder, säger Robert Schill, Life Science Project Manager Sverige.

Bland produkterna finns:
* Det nya kompletta sortimentet med 2-ports magnetventiler anpassade efter media; olja, gas, vatten, ånga och kemikalier.
* Composite Valve Manifold för gaser och vätskor. En kundanpassad lösning med ett miniatyriserat processystem som sparar plats och förebygger läckage.

SMC finns i hall 3, monter 3B52

I montern finns ett team av multinationella och flerspråkiga experter till hands för att svara på frågor.

Företaget har även en monter på systerutställningen COMPAMED 2014, hall 8, monter 8aN01.

För att lyfta fram företagets japanska rötter, kommer SMC att servera sin mycket populära "Flying buffé" och japansk öl på torsdag 13e november från klockan 17.00 i hall 3.

För mer information kontakta:
Robert Schill, Life Science Project Manager
rosc@smc.nu / +46 708 60 20 11

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om SMC Corporation

SMC arbetar med industriell automation och är världens största tillverkare av pneumatiska komponenter med en omsättning på ca 26 miljarder kronor och 16 000 anställda globalt. SMC Corporation grundades 1959 i Tokyo, Japan, och är idag ett internationellt erkänt varumärke inom industriell pneumatik. Företaget bedriver sin verksamhet i samtliga världsdelar och försäljningsnätet omfattar fler än sjuttio länder. Produktutbudet omfattar över 610,000 artiklar och lösningar skräddarsys för varje enskild bransch. SMC har tre år på rad funnits med på affärstidningen Forbes lista över världens 100 mest innovativa företag. I Sverige finns huvudkontoret i Stockholm, och lokalkontor finns i alla delar av landet. www.smc.nu