SMEG GLÄNSER PÅ GOOD DESIGN AWARDS 2014

FÖR FJÄRDE GÅNGEN HAR SMEG FRAMGÅNG OCH HÄMTAR HEM PRISER UNDER DET SEXTIFJÄRDE ÅRLIGA GOOD DESIGN AWARDS.

Denna gången belönade Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design – som är en av de mest inflytelserika kulturella institutionerna i USA - och European Centre for Architecture, Art, Design and Urban Studies Smeg med ett antal Good Design Awards.

Good Design Award är ett internationellt igenkänt pris för banbrytande produkter inom industriell design. Good Design Award har, sedan 1950, varit en av de mest prestigefyllda priserna inom design, innovation och estetik.

År 2014, fick fem av Smegs produkter erkännande: Concepthällen med fågelmotiv, som designats av arktitekten Guido Canali och vår 45 cm Vinkyl, båda från den nya serien, Dolce Stil Novo, Köksassistenten, Blendern och Brödrosten från vår Småelsserie, skapad tillsammans med arkitekterna Matteo Bazzicalupo och Raffaella Mangiarotti från Italian design studio, deepdesign, och serien med 90 cm Victoria spisar, som alla matchar Smegs tidlösa stil och elegans perfekt

Den här nya prissamlingen är mycket välkommen och uppskattad, säger Vittorio Bertazzoni, CEO på Smeg. 2014 var ett av de mest produktiva åren i företagets historia och Good Design Awards 2014 är för oss ett bevis på den höga aktning det internationella designsamfundet håller för Smeg, som en symbol för Italiensk stil och förträfflighet