Smeg öppnar ny Flagship butik i London

I september öppnade, den italienska tillverkaren av lyxiga köksmaskiner, Smeg sin toppmoderna flaggskeppsbutik i London bland ombyggnaden av St James's Market. I hjärtat av centrala London ligger Smegs nya butik, belägen vid 14 Regent Street, St James, mellan två av huvudstadens mest kända landmärken. Piccadilly och Pall Mall.

Inrymt i den vackert restaurerade arkitektoniska omgivningen på den tidigare St James's Market, erbjuder butiken den perfekta miljön för att visa Smegs omfattande samling av exceptionella stora och små hushållsapparater. St James Market är en av West Ends mest spännande nya platser, som sammanför globala varumärken, mat i världsklass och flera flaggskeppsbutiker. Marknaden är ansluten via ett pulserande torg som återupprättar den historiska St James's Market och Regent Street, byggd på 1820-talet

Butiken, en sann upplevelse, kommer att riktas till affärsmän som arbetar i omgivningen, foodies som besöker närliggande restauranger tillsammans med boutique shoppers och turister till huvudstaden, som besöker denna fantastiska del av West End.

Designen för den nya arkitektoniska ramen reflekterar och förnyar den stil som först definierades av deepdesign för Smeg i Milanos showroom. Arkitekterna Matteo Bazzicalupo och Raffaella Mangiarotti (deepdesign) har skapat den övergripande utformningen av den nya internationella flaggskeppsbutiken tillsammans med Edoardo Radice.

Interiören är minimalistisk, men den känns välkomnande och varm genom användning av naturmaterial i sten och trä.

Smegs nya skyltfönster har de största enskilda rutorna i London. Butiken är 6.400 m² fördelad över tre våningar, med över 300 Smeg-produkter och höga 7 meter tak, vilket gör att det finns ett imponerande öppet utrymme för att visa det omfattande sortimentet.

Bottenvåningen är ett försäljningsutrymme som fokuserar på Smegs utbud av färgglada små och stora hushållsapparater och tillbehör, inklusive några speciella produkter från Montecoppe som representerar landet där Smeg kommer från och i allmänhet att vi är italienska, inklusive parmesanost, balsamvinäger och viner, allt exklusivt tillgängligt för köp i butiken. För att förbättra den italienska upplevelsen kan butiken även betjäna kunder med vanlig espresso eller kaffe från Smegs maskiner.

På bottenvåningen finns omfattande bildskärmar från det kända Dolce & Gabbana-samarbetet, med både de individuellt handmålade kylskåpen och småelsprodukterna. De färgstarka Portofino- och Victoria-spisarna kommer också att visas, så att du får det mesta av de vackra stora fönstren i butiken. Dessutom har butiken en levande vägg, från golv till tak, med gröna växter och tillsammans med röda, vita och silvriga accenter skapas en vacker butiksmiljö som återspeglar Smegs kärlek till naturmaterial och miljö.

Mellanvåningen har känslan av ett bibliotek med en dedikerad design lounge och mötesplats. Ikoniska, speciella och begränsade upplagor av FAB-kylskåp är synliga för förbipasserade från gatunivå.

Butikens imponerande källare innehåller en specialbyggd teater för matlagningsdemonstrationer.

Butikens lyxiga passform är utformad med modern och rymlig inredning för att inspirera och dela Smegs designvärden. Smeg har upprätthållit sitt öga för detaljer genom alla material som används, inklusive modernt naturligt trämaterial och marmor i kombination med texturer och ytor som Corian, travertin, stål och glas samt behaglig LED-belysning för finjusteringar.