Gartner-analytiker ansluter till Snow Software som Director, Product Strategy

Victoria Barber är ny Director, Product Strategy på det svenska mjukvaruföretaget Snow Software (Snow), världsledande inom software asset management (SAM) och Cloud Spend Management –lösningar. Victoria Barber kommer närmast från rollen som Research Director på Gartner Inc.

Victoria Barber har under de senaste åtta åren hjälpt företag och organisationer att tillämpa och dra nytta av det bästa inom SAM. Hon är även en ofta anlitad föreläsare på globala events och har medverkat ett flertal forskningsdokument inom ämnet.

I sin nya roll som Director, Product Strategy på Snow kommer Victoria utöka sin närvaro på branschevents och agera talesperson för företaget på mässor runt om i världen.

- Vi har alltid förespråkat att effektiv SAM handlar om mer än bara teknologi. För att driva best practice behövs ett holistiskt program som också inkluderar människor och processer. Här adderar Victoria en mängd kunskap och erfarenhet som kommer hjälpa våra kunder att bättre förstå hur man kan bygga en effektiv SAM-förmåga på Snow-plattformen. Genom att etablera ett nära samarbete med kunder och partners kommer Victoria försäkra att Snow fortsätter ligga i framkant och bygger lösningar med högt värde till våra kunder, säger Matt Fisher, Senior Vice President, Product Strategy.

- Snow har visat sitt starka engagemang för SAM vilket framgår tydligt i och med ständiga hyllningar, starka kund-community på nätet (Snow Globe), ett framgångsrikt lojalitetsprogram och den största samlingen av yrkesverksamma inom SAM-området på sina användarkonferenser. Jag är ser fram emot att fortsätta bygga på det här engagemanget bland kunder och säkra att organisationer som valt Snow som SAM verktyg har alla möjligheter för att helt och fullt dra nytta av den här fantastiska teknologin, säger Victoria Barber.

• product strategy
  • victoria barber

About Snow Software

Whether it's through lack of control, lack of understanding or lack of compliance, Snow (www.snowsoftware.com) believes that most organizations today end up paying too high a price for their software.

Headquartered in Stockholm, Sweden, with European headquarters in Bracknell, UK and US headquarters in Austin, Texas, Snow Software is the largest dedicated developer of Software Asset Management (SAM) solutions, designed to ensure that the $351billion spent in 2017 on enterprise software is money well spent – ensuring organizations have the appropriate licenses for the software they use – not too many, not too few.

With more local offices and regional support centers than any other SAM solutions provider, more than 4,500 organizations around the world rely on Snow Software's on-premise and cloud-based SAM solutions to manage software licensing across more than 11 million devices, from mobile to desktop, data center to the cloud.

For the latest information about Snow, please visit:

Web: www.snowsoftware.com

Twitter: @snowsoftware