Snow applikationscertifieras av ServiceNow®

Snow Software, branschledande utvecklare av tjänster inom Software Asset Management (SAM), meddelar idag att deras applikation har certifierats för ServiceNow® Express. Certifieringen visar att Snow for ServiceNow Expresshar godkänts på en serie tester av integration, interoperabilitet, säkerhet och prestanda. Certifieringen ser också till att bästa praxis används vid utveckling och implementering av Snows applikation med ServiceNow Express.

Snow for ServiceNow Express är en av de första godkända integreringarna i den nyligen lanserade sektionen för Express-integrationer på ServiceNow Store. Den ger företag dubbla fördelar med rena lager- och CMDB-data samt möjlighet att minska kostnaderna för programvarulicenser med upp till 30 procent. Företag får möjlighet att populera CMDB- eller resurslager från flera inventeringskällor i ServiceNow Express med välkända leverantörsnamn, programnamn och versioner.

Läs mer: https://www.snowsoftware.com/int/company/news/servicenow-app-certification#.WJINt_nhBhF

Snow Software erbjuder en av marknadens smartaste SAM-lösningar som är tillgänglig över alla plattformar. Affärsidén är att hjälpa företag att bara betala för de mjukvarulicenser som faktiskt används. Idag använder över 5000 kunder från hela världen Snow Softwares lösningar på över nio miljoner enheter. Under 2014 fakturerade Snow Software över 355 miljoner kronor och har växt med cirka 62 procent i snitt under de senaste sex åren. Snow Software växer globalt och har idag lokal närvaro på samtliga nordiska marknader samt bland annat Storbritannien, Tyskland, USA och Australien.

Idag arbetar över 400 personer för Snow Software som har sitt huvudkontor i Stockholm.