Snow Software expanderar till Spanien och Italien

Snow Software, världsledande inom Software Asset Management-lösningar (SAM), fortsätter sin globala expansion. Idag annonserande det framgångsrika svenska företaget att de öppnar lokala kontor i Madrid och Milano.

Expansionen är ett naturligt steg i Snow Softwares utveckling. Italien och Spanien är två spännande marknader med potential och för Snow Software är det viktigt att ha lokal närvaro på respektive marknad.

”För oss är det viktigt att leverera den bästa upplevelsen för våra kunder och för att göra det behövs lokal närvaro och förståelse. Öppningen av kontor i Madrid och Milano visar att vi ser stora möjligheter i Spanien och Italien där marknaderna är mogna för bättre SAM-lösningar”, säger Axel Kling, VD för Snow Software.

Under året har Snow Software även öppnat lokala kontor i Paris, Sydney och Mexiko City. Det gör att Snow Software nu har 18 regionala kontor samt två utvecklingsenheter i Tyskland och Norge.

• italien
  • milano
  • madrid
  • spanien
  • software asset management
  • sam
  • licensoptimering
  • mjukvara
  • licenshantering
  • axel kling

Snow Software erbjuder en av marknadens smartaste SAM-lösningar som är tillgänglig över alla plattformar. Affärsidén är att hjälpa företag att bara betala för de mjukvarulicenser som faktiskt används. Idag använder över 3 500 kunder från hela världen Snow Softwares lösningar på över nio miljoner enheter. Under 2014 fakturerade Snow Software över 355 miljoner kronor och har växt med cirka 62 procent i snitt under de senaste sex åren. Snow Software växer globalt och har idag lokal närvaro på samtliga nordiska marknader samt bland annat Storbritannien, Tyskland, USA och Australien.

Idag arbetar över 350 personer för Snow Software som har sitt huvudkontor i Stockholm.

www.snowsoftware.com