Snow utser Alastair Pooley till ny Chief Information Officer

Snow Software (Snow), världsledande inom Software Asset Management (SAM) och Cloud Spend Management, meddelar idag att företaget utser Alastair Pooley till ny Chief Information Officer, med rapporteringsansvar direkt till Snows Chief Financial Officer, Ulf Kasshag.

Pooley kommer att driva Snows strategiska riktning och framtida tillväxt, samt ansvara för alla aspekter av företagets IT-utveckling, så att dess informationssystem garanterat levererar med effektivitet och möjliggör implementering av nya banbrytande teknologier.

Han kommer att tillhandahålla strategin, riktningen, arkitekturen, standarderna, riktlinjerna och planeringen för Snows informationssystem och teknologi globalt, för att säkerställa effektiva och säkra verksamhetsprocesser.

Pooley kommer till Snow närmast efter fem års tjänst på det multinationella säkerhetsbolaget Sophos, där han var vice VD med ansvar för företagets globala IT-infrastruktur, som levererar tjänster till 3 300 anställda och över 100 miljoner klienter världen över.

- Vi är glada över att välkomna Alastair till Snow. Hans färdigheter i att framföra en strategisk inriktning och gedigna erfarenheter av ledande positioner kommer att vara avgörande i vårt arbete att fortsätta leverera innovativa lösningar och tjänster till våra kunder och partners, säger Ulf Kasshag.

- Eftersom jag under min tid på Sophos själv var Snow-kund, känner jag väl till dess goda rykte och roll som marknadsledande i branschen. Jag kunde inte motstå möjligheten att få arbeta på ett företag med så pass stark samarbets- och innovationsanda, som dessutom har de teknologiska kunskaperna för att backa upp denna anda. Min främsta prioritet kommer vara att påskynda företagets IT-utveckling och säkerställa att Snows informationssystem kan erbjuda grunderna för att behålla sin ledande position inom Software Asset Management (SAM)-innovation, säger Alastair Pooley.

About Snow Software

Whether it's through lack of control, lack of understanding or lack of compliance, Snow (www.snowsoftware.com) believes that most organizations today end up paying too high a price for their software.

Headquartered in Stockholm, Sweden, with European headquarters in Bracknell, UK and US headquarters in Austin, Texas, Snow Software is the largest dedicated developer of Software Asset Management (SAM) solutions, designed to ensure that the $351billion spent in 2017 on enterprise software is money well spent – ensuring organizations have the appropriate licenses for the software they use – not too many, not too few.

With more local offices and regional support centers than any other SAM solutions provider, more than 4,500 organizations around the world rely on Snow Software's on-premise and cloud-based SAM solutions to manage software licensing across more than 11 million devices, from mobile to desktop, data center to the cloud.

For the latest information about Snow, please visit:

Web: www.snowsoftware.com

Twitter: @snowsoftware