Sodexo Elmia skapade succémeny på Jönköpingsgalan

Elmiarestaurangerna som drivs av Sodexo fick även i år uppdraget och äran att delta i projektet Jönköpingsgalan som arrangeras på Elmiamässan av Destination Jönköping tillsammans med Regionförbundet för Jönköpings län. Galan syftar till att sätta strålkastarljuset på människor och organisationer som lyfter och gör bra saker för regionen.

Vår platschef Ahmed Ahly berättar om arrangemanget.

”Det är inte svårt att laga god mat när man har de bästa förutsättningarna som med de bästa råvarorna från regionen och speciellt inte när Sodexos duktiga kockar tillsammans med Svenska Kocklandslaget står bakom menyn och tillagning av all mat till Jönköpingsgalan.

Att laga god mat av högsta kvalitet i toppklass kräver mycket. Men att laga och leverera mat i toppklass till 700 personer kräver inte bara bra råvaror och duktiga kockar, utan bakom det finns även en otrolig planering, organisation, logistik och precision för att maten från planering till grytorna i köket hela vägen ut till gästen på tallriken ska hålla samma höga kvalitet, värme och finess.

De 700 förväntansfulla, galaklädda gästerna som representerar Jönköpings näringsliv förväntar sig en upplevelse utöver det vanliga, precis som ordet gala klingar ska det vara toppklass. Och det är vad de fick.

Planering och förberedelser för den här kvällen startade redan tidigt i fjol och resultatet blev över förväntan vilket vi såklart är otroligt stolta över. Jimmy Frischenfeldt, Segmentsdirektör för Sports & Leisure, var på plats under utförandet och var mycket nöjd med leveransen.”

• Hotell-, restaurangverksamhet

Jörgen Tingsberg

Presskontakt Marknad & Försäljningschef Sodexo Sports & Leisure Nordic / Sodexo Meetings +46 8-5788 4007