Hållbarhetsrapporten för 2018 finns nu på webben

Hållbarhetsrapporten för 2018 finns nu på webben

I vår hållbarhetsrapport för 2018 har vi samlat en del av de aktiviteter som genomförts under året. Säkerhetsarbete, trippelcertifiering och hållbarare inköp är några av de områden som du kan läsa mer om.

Det nordiska hållbarhetsarbetet utgår från Sodexos globala hållbarhetsplan ”Better Tomorrow 2025”. Planen är framtagen i enlighet med FN:s 17 globala hållbarhetsmål och omfattar nio åtgärder som är konkreta och mätbara.

”Vi har integrerat hållbarhet i hela verksamheten. Ambitionen är att på olika sätt bidra till kunders och medarbetares livskvalitet genom att ta arbetsgivaransvar, utveckla tjänster och hjälpa våra kunder att arbeta mer hållbart”, säger Azita Shariati, vd Sodexo AB.

Vi är stolta över vårt hållbarhetsarbete och är fast beslutna om att fortsätta bidra till en mer hållbar värld. I rapporten ger vi konkreta siffror men också inblickar i vårt interna arbete och hur vi arbetar hos några av våra kunder.

Läs rapporten här: https://issuu.com/sodexosverige/docs/csr_2018_se