Sodexo deltar under franska kulturdagar i Kungsträdgården

Den 4-5 maj anordnar Atout France/Fransk turism & utveckling för första gången i år det stora utomhusevenemanget ”Made in France”. Målet med evenemanget är att presentera det mångsidiga Frankrike genom att bygga upp en ”fransk by” med olika teman. Sodexo, ett företag som har sina rötter i Frankrike, kommer att finnas på plats och visa hur de i sin verksamhet arbetar med att kombinera fransk passion med svensk kvalitet.

Under dagarna kommer ”Made in France” att presentera Frankrike med bland annat autentiska resemål, historiska minnesmärken, kokkonst och  viner. De kommer också presentera landets många golfbanor i och med att Frankrike anförtrotts att arrangera golftävlingen Ryder Cup år 2018. Sodexo kommer att presentera sitt företag och framförallt framhålla sin hotell- och konferensverksamhet tillsammans med sina partners Nynäs Havsbad och Skytteholm.

“Som franskt bolag är det självklart mycket roligt för oss att delta på detta evenemang. Med det unika läget i Kungsträdgården ser vi fram emot att presentera ett urval av våra hotell- och konferensanläggningar för besökarna”, säger Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör Sodexo.

Om Sodexo Meetings & Events
Våra hotell- och konferensanläggningar finns på olika platser runt om i Sverige och rymmer allt från konferenshotell, herrgårdar, kurhotell med spa och mötesplatser i city till unik vildmarksmiljö.

Gemensamt för alla anläggningar är ett genuint värdskap, vackra miljöer och moderna lokaler. Den högklassiga maten tillagas alltid från grunden. Hos oss finns allt du behöver för en lyckad upplevelse oavsett om det gäller ett kort dagmöte, en flerdagars konferens, en privat weekend eller en storslagen fest. Besök oss gärna på www.sodexomeetings.se.

Om Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet, en grundläggande faktor för individers och organisationers förmåga att prestera. Med verksamhet i 80 länder, servar vi 75 miljoner människor varje dag genom vår unika kombination av On-site Services, Benefits and Rewards Services och Personal and Home Services.

Genom mer än 100 tjänster erbjuder vi våra kunder integrerade servicelösningar som har utvecklats genom mer än 45 års erfarenhet inom reception, säkerhet, underhåll, städning, måltidstjänster, facilities management, kortlösningar och hushållsnära tjänster.

Sodexos framgångar grundas på vår oberoende ställning, vår hållbara affärsmodell och vår förmåga att ständigt utveckla och engagera våra 420 000 medarbetare över hela världen.

Nyckeltal (31 augusti, 2012)

18,2 miljarder euro i omsättning
420 000 medarbetare
34,300 uppdrag