Sodexos VD delade ut pris till Magdalena Andersson

Sodexo var en av huvudsponsorerna när Veckans Affärer igår delade ut priser till ”Sveriges mäktigaste kvinnor”. Nytt för i år är att tidningen gjort en vidare definition av makt och en uppdelning i flera priskategorier. Sodexos VD Azita Shariati delade ut priset ”Årets mäktigaste opinionsbildare” till socialdemokraternas ekonomiske talesperson Magdalena Andersson.

Azita Shariati berättade också om Sodexos framgångsrika arbete med jämställdhetsfrågor. För att nå framgång inom jämställdhet och andra mångfaldsfrågor måste frågorna upp på högsta ledningsnivå och det måste finnas konkreta mål. Sodexo i Sveriges mål är att år 2015 ska hälften av de ledande chefspositionerna innehas av en kvinna, idag ligger den siffran på 46 %.

(Fotograf Rickard Kilström)