Tre Sodexolag med i finalen av Årets Företagsrestaurang 2012

Efter en tuff semifinal i Årets Företagsrestaurang kan Sodexo stolt presentera att hela tre av företagets tävlingslag tagit sig vidare till final. Det betyder att hälften av de nominerade finalrestaurangerna är Sodexorestauranger.

Sodexo har under flera år haft med tävlingsbidrag i Årets Företagsrestaurang, som arrangerats av tidningen Restaurangvärlden sedan 2002. För andra året i rad har Restaurang e, som drivs av Sodexo i nära samarbete med landslagskocken Tom Sjöstedt, tagit sig vidare till final. Tillsammans med våra andra två tävlande restauranger kommer de där att möta lag från Eurest och Fazer Amica.

”Vi entusiasmerar våra kockar att delta i tävlingar och är mycket stolta över våra restauranger och duktiga medarbetare”, säger Fredrik T Strand, CEO & VD Sodexo.

I den rafflande finalen, som avgörs på mässan GastroNord den 26 april, ska finallagen på två timmar laga upp en hälsosam, säsongsanpassad och aptitretande lunchbuffé med smakerna i fokus - en soppa, en huvudrätt, tre sorters grönt samt ett bröd.

"Det var ett otroligt tufft arbete att gallra ut sex finallag. De flesta bidrag höll mycket hög kvalitet", säger Agneta Renmark, projektledare för Restaurangvärldens tävling Årets Företagsrestaurang.

Vinnarna får, förutom heder och ära och festlig segermiddag, även var sitt resestipendium på 15 000 kronor.

Detta är alla Sodexolag och kockar som är klara för final:

Restaurang Björken, Sodexo, Uppsala
Kockar: Göran Pändel Berggren och Mats Johansson