Nu blir det godare mat för pensionärerna

Nu blir det godare mat för pensionärerna

Nu höjer Sodexo kvaliteten på maten till sina seniora matgäster. Mer mat ska lagas från grunden, säsongsanpassas och följa de svenska mattraditionerna.

Sodexos seniora matgäster besöker företagets restauranger, får den levererad till avdelningen eller hemmet.

Företaget höjer även kvaliteten på råvarorna. En smakpanel har satts samman för att i blindtester välja ut den mest välsmakande produkten eller råvaran.

Ett omfattande arbete med receptbanken pågår. En receptkommitté bestående av företagets bästa kockar från olika delar av landet provlagar och uppdaterar recepten för att få fram bästa smak, doft, utseende och konsistens.

-  Maten ska vara god, vällagad och bidra till att måltiderna blir en av dagens höjdpunkter för våra gäster. Vi kommer även bjuda på aptithöjrande överraskningar då och då, säger Linda Burgren, ansvarig för nya konceptet Köket Senior på Sodexo.

För mer information, kontakta:
Linda Burgren
, Konceptansvarig Köket Senior