Sodexo vinnare när AGA samordnar servicetjänster

Sodexo vinnare när AGA samordnar servicetjänster

Sodexo tar över flera servicetjänster hos AGA Gas AB i Sverige. Uppdraget omfattar bland annat städtjänster, reception, vending, vaktmästeri, posthantering och säkerhet på ett flertal platser i Sverige. Avtalet gäller i tre år med möjlighet till två års förlängning, värdet beräknas i dagsläget uppgå till 42,5 miljoner kronor.

-      Vi fortsätter att öka vår andel inom Service Management. Allt fler företag ser de ekonomiska fördelarna med att lägga flera servicetjänster hos en underleverantör istället för hos flera. På så sätt minimerar bolagen sin administration kring serviceuppdragen och får mer tid till sin egen kärnverksamhet, säger Christer Petrén, Affärsutvecklings- och strategidirektör på Sodexo AB.

Det första uppdraget startade i Örebro den första januari 2011. Ytterligare 13 uppdrag rullar igång under våren.

För mer information kontakta:
Christer Petrén, Affärsutvecklings- och strategidirektör, tel: 08-5788 5924
e-post: christer.petren@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör, tel: 08-5788 5963
e-post: eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo:

Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens - och mycket mer.

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.