Dal-Bo Maxiroll Greenline - en modern generation av hydrauliskt vikbara grästrummor

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2019 08:34 CEST

Inom vissa EU-länder ökar gräsytan och det ligger mycket fokus på att hålla dessa områden i ordning. Mjölkproducenter blir också allt mer medvetna om vikten av korrekt foder. Bättre utfodring ger högre prestanda. En av förutsättningarna för ett näringsrikt ensilage är att minska mängden råaska i form av t.ex. sand och stenar i fodret. Maxiroll Greenline är en modern generation av hydrauliskt vikbara grästrummor, som passar för denna typen av arbeten - både vid etablering av nya områden eller vid vård av befintliga gräsmarker.

Maxiroll Greenline är en helhydraulisk hopfällbar vallvält med mycket låg tyngdpunkt i transportläge. Själva konstruktionen innebär okomplicerad in-/utfällning. Tack vare den stora överlappningen mellan varje sektion garanteras en optimal vältning även vid ojämnt underlag och vid svängar. Stålcylinderns “runda kanter” skonar grässvålen och möjliggör svängar utan kantbildning. Standardutförandets hydrauliska viktutjämning garanterar optimal viktfördelning över hela arbetsbredden. DUOFLEX-systemet ger ypperlig markanpassning och rörlighet.

Standardutrustning

• Hydraulisk viktutjämning
  • Automatisk transportsäkring
  • Flyttbart stödben
  • Däck 400/60 x 15.5
  • Reglerbar avskrapare i stål
  • Vägbelysning LED
  • 710x10 mm påfyllningsbara stålcylindrar
  • Extra kraftig 10 mm ram i finkornigt stål
  • Genomgående 60 mm stålaxlar
  • Vikt: ca. 900 kg/m arbetsbredd
  • Transportbredd: 3,00 m
  • Nödvändiga hydraulanslutningar: 1xDV, 1xEV

Besök och gärna under Borgeby Fältdagar så berättar vi mer. Välkommen till monter A4 och Z21.

Söderberg & Haak är Sveriges ledande privata aktör inom maskinhandel för lantbruk, industri och entreprenad. Vi finns representerade på både egna anläggningar och hos privata återförsäljare från Kiruna i norr till Ystad i söder.

Vi marknadsför ledande varumärken som Komatsu, Deutz-Fahr, Krone, Amazone, Dal-Bo och Geringhoff.

Kommentarer (0)

Kommentera