Invigning av nya stadion vid Åsby

Pressträff med invigning av nya skidstadion i Åsbo tisdagen den 26 januari kl. 13:00 vid Åsbo. Inviger gör bland andra Lars Isacsson, kommunalråd i Avesta och Mirja Herrdin, VD för Södra Dalarnas Sparbank.

Dalahästens SK har arbetat med att utveckla Dalahästens Skidcentrum och projektet i sig har varit en förutsättning för att kunna fortsätta med samt utveckla verksamheten i Åsbo. Man har bland annat flyttat skidstadion och dragit nya spårslingor.

Projektledaren Annika Yngvesson, som representerar Dalahästens SK, menar att det största mervärdet är ”glada barn och föräldrar”. Genom att vi flyttat stadion till det nybyggda klubbhuset kommer vi få en naturlig samlingsplats och lekplats. Utan flytt av stadion till klubbhuset skulle klubbhuset inte bli använt på samma sätt som vi kan göra nu. När vi ordnar våra tävlingar kommer vi att kunna erbjuda en mycket bättre produkt för tävlande än någonsin tidigare. Vi är helt enkelt så stolta och glada över vår nya anläggning.

Satsningen med att utveckla området i Åsbo är i linje med den stora spännvidd vi vill se i vårt samhällsstödjande arbete säger bankens VD, Mirja Herrdin. Banken är beroende av ett växande och välmående lokalsamhälle, där människor inte bara vill bo kvar utan rentav vill flytta till. Dit hör ett rikt utbud av kultur och fritid.

Målet är att genom projektet utveckla området och att skapa en samlingspunkt för vinteraktiviteter för barn och ungdomar samt att väcka intresse för skidåkning bland de som inte är aktiva idag.

Inbjudna är bland andra SISU/Riksidrottsförbundet, Avesta kommun, alla företag som varit med och bidragit till projektet samt allmänheten.

Välkomna!

Dalahästen SK