Se människan i Säter – ett konstprojekt för ökad delaktighet och kreativitet

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2015 15:51 CET

Pressträff med invigning och vernissage: Fredag den 11 december kl 13.00, kulturhörnan Säters bibliotek. Inviger gör Karin Perers, kulturinspiratör

Se människan i Säter är ett projekt i Studieförbudet Vuxenskolans regi där syftet är att ge möjligheter för konstintresserade personer med kognitiva funktionsnedsättningar att vara kreativa, delaktiga och skapande i det offentliga rummet.

Inom ramen för Södra Dalarnas Sparbanks samhällsnytta Tro, Hopp & Klöver, har ekonomiska medel beviljats till projektet. Se människan i Säter är en kulturhistoriks vandring som resulterat i samlade konstverk. Dessa konstverk skapades av deltagarna efter att de fångat sina tankar i färg och form. Konstverken ställs nu ut till allmänheten att beskåda.

På plats träffar Ni deltagare, konstnärer, Mats Lodén - projektledare Se människan i Säter samt representant för Södra Dalarnas Sparbank och Studieförbundet Vuxenskolan.

Välkomna!

Mats Lodén