Södra Dalarnas Sparbank öppnar kontor i Säter

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2017 09:27 CEST

Under slutet av 2017 kommer Södra Dalarnas Sparbank öppna ett nytt kontor i Säter. Kontoret i Stora Skedvi flyttas till Säter och kontoret i Långshyttan kommer att flyttas till det befintliga kontoret i Hedemora.

- Även en liten lokal sparbank som Södra Dalarnas Sparbank måste anpassa sig utifrån förändringar i omvärlden. Ökade regleringskrav och förändrade kundbeteenden i takt med en ökad digitalisering är anledningen till att vi behöver göra förändringar för att banken ska kunna erbjuda banktjänster lokalt även i framtiden, säger Mirja Herrdin, vd på Södra Dalarnas Sparbank.

Med två fullservicekontor som erbjuder kontanthantering samt traditionella banktjänster till företag, lantbruk och privatpersoner 5 dagar i veckan centralt i Hedemora och Säters kommun säkrar Södra Dalarnas Sparbank en fortsatt hög tillgänglighet och service lokalt i södra Dalarna.

Se mer information i bifogat dokument med frågor och svar.

Therese Oljans Backlin, Marknadsansvarig, Södra Dalarnas Sparbank,
Tel. 0225-358 20, 070-240 69 14, therese.oljans@sodradalarnassparbank.se