Kampanj för renare, snyggare och tryggare centrum

Södertälje är i dagsläget av Sveriges skräpigaste städer. Det vill vi ändra på tillsammans med dig som besökare. Vi som är verksamma i centrum har under våren tittat på hur vi kan bidra till ökad trivsel. Vi pratar värdskap, bemötande och stolthet. Vi får snart fler papperskorgar och askkoppar, och gatudammsugare och sopbilar jobbar redan febrilt. Nu behöver vi få med dig.

Du är mer än en besökare! Du är en inspiration, en gäst och en ambassadör. Du är en del av Södertälje Centrum. Du vill trivas, vara trygg och stolt – inte sant?
Tillsammans kan vi lyfta vårt gemensamma vardagsrum till ett rent, snyggt och tryggt centrum. Genom att kasta skräp i papperskorgar och fimpa i askkoppar gör vi the basics. Genom att måna om varandra och vår miljö skapar vi trivsel och trygghet. Att gå ut på stan ska vara som att komma hem, tänker vi. Hur tänker du?

Besök vårt event på Facebook och dela med dig av dina tankar

Pick up the spirit är ett samarbete mellan Södertälje Centrumförening, Telge Återvinning och Södertälje Kommun.