INTERNATIONAL STREET MARKET - matmarknad i Södertälje Centrum - Stora Torget

Smakupplevelser från 15 olika länder med inslag som australiensisk krokodilburgare, traditionell ivoriansk mat från Elfenbenskusten och italienska delikatesser kommer finnas på Stora Torget i Södertälje Centrum från onsdagen den 11 oktober till lördagen den 14 oktober.

Första året som International Street Market besöker Södertälje Centrum.

- Vi är glada över att komma till Södertälje för första gången och vi hoppas att detta är börjar på ett återkommande evenemang i Södertälje, säger Francois-Xavier Mauraisin.

International Street Market har funnits i Sverige i nio år och besöker i år 28 svenska städer med Södertälje som senaste tillskottet.

- Vi är oerhört glada över att marknaden kommer till Södertälje. Det är någonting som vi hoppas våra invånare och besökare kommer att uppskatta. Ambitionen är att vi ska jobba långsiktigt så att marknaden kommer hit varje år. Och vi har ju mångkultur här i Södertälje, så det passar väldigt bra in i Södertäljes karaktär, säger Aljosa Lagumdzija, tf. centrumchef på Södertälje Centrumförening.

Utbudet är stort med varm, tillagad mat, likväl som korvar, bakverk, choklad, ostar och mängder av andra delikatesser.

- Mat från alla världens hörn möts i Södertälje under ett par dagar. Det kommer att ge en livlig och trevlig stämning i Södertälje centrum, avslutar Aljosa.

PRESSVISNING

I samarbete med Södertälje Centrumförening bjuder Group Geraud in till pressvisning onsdagen 11/10 kl. 11.30. Anmäl ditt deltagande till lena@sodertaljecentrum.com

Varmt välkomna!

KONTAKT:

Aljosa Lagumdzija, tf. centrumchef

Södertälje Centrumförening

aljosa@sodertaljecentrum.com

08- 523 069 19

• pressvisning
  • mat
  • matmarknad

Södertälje Centrumförening arbetar för ett tryggare, trivsammare, tillgängligare och finare Södertälje centrum!