Kampanj för ett renare, snyggare och tryggare centrum

Södertälje ska bli en renare, snyggare och tryggare stad. Centrumföreningen och dess samarbetspartners vill bidra till en uppryckning kring nedskräpningen och inspirera till en attityds- och beteendeförändring. Nu startar en kampanj som syns under april och maj där våra centrumaktörer förmedlar sin känsla för staden och dess besökare, även änderna vid Maren får komma till tals. Kampanjen kommer synas både i lokalpress och digitalt, och finns som ett evenemang på Facebook.

"Vi vill med kampanjen nå ut till den breda målgrupp som besöker centrum, och skapa en känsla och vilja att ta bättre hand om sin närmiljö och sina medmänniskor. Under vecka 17 bjuder vi in till ett flertal aktiviteter i renhållningens tecken som vi tror kan bli en kickoff för Södertäljebor och besökare att gemensamt rycka upp oss kring nedskräpningen"
Säger
Johanna Bergman, kommunikatör på Centrumföreningen

Pick up är ett samarbete mellan Södertälje Centrumförening, Telge Återvinning och Södertälje Kommun. Det är en del av ett långsiktigt uppdrag att skapa en attraktivare stadskärna.