KRINGELFESTIVALEN BLIR SÖDERTÄLJEFESTIVALEN

När festivalen arrangeras den 25-27 augusti 2017 blir det under ett nytt namn och med en starkare lokal inriktning.

– Vi döper om festivalen till Södertäljefestivalen eftersom vi vill att namnet ska spegla att vi arrangerar en festival med, om och för Södertälje. Vi vill nå alla de människor som bor och verkar här, säger Tomas Björck, ordförande för Södertälje Centrumförening.

Festivalen är en del av arbetet med att bygga Södertäljes attraktionskraft och syftet med festivalen är att skapa en trevlig stadsfest för Södertäljebor och besökare. Festivalen äger som vanligt rum i slutet av augusti i Södertälje centrum.

– Jag ser namnbytet som ett naturligt steg och för mig är det ett självklart sätt att för alla tydliggöra att det är i vår stad ”Södertälje” som festivalen äger rum. Jag är stolt över vår stad och det vill jag att alla Södertäljebor ska vara, fortsätter Tomas Björck.

Festivalen kommer liksom tidigare år att innehålla en mängd aktiviteter för stora och små liksom mat, artister och marknader. Även en del nya inslag kommer finnas under årets festival.

– Södertäljefestivalen är ett fantastiskt evenemang där vi har möjlighet att visa upp Södertäljes bästa egenskaper helt i enlighet med det vi vill att människor förknippar med Södertälje. Kringlan kommer självklart även i fortsättningen finnas med under festivalen, men i andra skepnader än i form av festivalens namn, säger Nina Dahlström, centrumchef för Södertälje Centrumförening.

Innehåll, artister m.m. i Södertäljefestivalen presenteras senare under våren.

Kontakt:

Tomas Björk, ordförande

Södertälje Centrumförening

tomas@bjorck.se

Nina Dahlström, centrumchef

Södertälje Centrumförening

nina@sodertaljecentrum.com

Södertälje centrumförening jobbar för att centrum ska upplevas rent, snyggt och tryggt, en plats där man vill vara, uppleva och där man vill konsumera.