Lokal trio blir förband för Molly Sandén

Södertälje City har tidigare gått ut med att de önskar ha lokala förband under sommarkonserterna och den 18 juli är det spikat att tre lokala talanger går ihop och kör förband till Molly Sandén.

Tomas Kaya är ett välkänt ansikte i Södertälje. Han medverkade i Idol 2017 och var med som en av akterna under Södertäljefestivalen förra året. Efter två år av hårt arbete blev han nyligen signad hos skivbolaget Fifth Island, en del av Sony Music.

”Jag började lyssna på Molly Sandéns musik sen långt tillbaka. Men det är inte förrän nu när hon börjat släppa svenskt material som det berört mig riktigt på djupet. Det är äkta och avskalat! Speciellt låten ”sand” som hon skrivit tillsammans med Victor Thell, har tagit mig igenom riktigt tuffa perioder. Jag kommer ihåg hur jag gick in på Spotify och hörde ”Sand” för första gången under en period jag hade psykisk ohälsa och hade depression och grät floder. Mitt hjärta gick från tungt till lätt bara efter några lyssningar. Texten blev som en anthem i mitt liv. Den är sårbar och som tagen ur en persons dagbok och innersta bit av hjärtat. Jag bara måste få krama henne och tacka henne för det.” säger Tomas Kaya.

Scenen kommer Tomas Kaya dela tillsammans med vännerna Noor Aljabiri och Joakim Gourie. Tomas berättar; "Noor är i startgroparna och har en spännande karriär framför sig. Hennes debutsingel kommer ut i år och hennes starka soulröst kan jämföras med storheter som Adele och Sia. Joakim har släppt sin första singel och fler är på väg. Hans musik är Lewis Capaldi och Shawn Mendez-inspirerad pop."

Lena Raattamaa, event- och marknadskoordinator på Södertälje City: "Vi tror att den här lokala trion kommer bygga upp stämningen riktigt bra inför Molly Sandén, och väntar med spänning på att få se vad de satt ihop".

Läs mer om sommarkonserterna på facebook-eventet Molly Sandén - Sommarkonsert i Södertälje City

• södertälje city
  • uppträdande
  • musik
  • stora torget
  • sommar

Södertälje City jobbar med att stärka stadskärnans attraktivitet som besöks- nöjes- & shoppingmål utifrån våra tre fokusområden tillgänglighet, trygghet och puls.