Niklas Strömstedt till Marenplan 14 juli!

Niklas Strömstedt deltog i höstas i säsong 6 av "Så Mycket Bättre" där hits som "Lyckolandet" och "Drake" växte fram. Han släppte även albumet "Storhetsvansinne - Världens Bästa Samlingsplatta". Under våren 2016 har Niklas kört sin egen show "Storhetsvansinne" på Hamburger Börs och i sommar åker han ut med sitt band på en turné där Södertälje blir ett av stoppen.

Bland Strömstedts största hits återfinns "Sista morgonen" (1989), ”Förlorad igen” (1989),"Om" (1990),"Oslagbara" (1992),"I hennes rum" (1992) samt "Inga änglar gråter" (1997).

Strömstedt deltog under 90-talet i supergruppen GES tillsammans med Orup och Anders Glenmark. Han har tilldelats en rad utmärkelser, bland annat Povel Ramels Karamelodiktstipendium. Strömstedt har på senare år arbetat inom TV som programledare för bland annat ”Tack för musiken”.

För mer information och kontakt:Lena Schulte
Centrumledare, Södertälje centrum
E-post:lena@sodertaljecentrum.com

Södertälje Centrumförening arbetar för ett tryggare, trivsammare, tillgängligare, bättre och finare Södertälje centrum!