Softhouse växer – etablerar i ny stad

Nu kommer storsatsande it-bolaget Softhouse till Jönköping – en stad som företaget tror stenhårt på. Siktet är inställt på att inom två år ha 30 anställda på plats.
– Vi går för högtryck i en bransch som mår bra. Jönköping är en strategiskt viktig stad att verka i, säger Johan Lindblom, vd på Softhouse Småland.

It-konsultbolaget Softhouse, med över 200 anställda och en omsättning på 250 miljoner kronor, satsar vidare i Småland. Under hösten etableras företaget i Jönköping, som ses som en spännande stad med stor potential.
– Det går väldigt bra för företaget vilket gör att vi känner oss redo att ta nästa steg och satsa på nya marknader. I Jönköping finns många potentiella kunder som vi vill komma närmare, säger Johan Lindblom.

Inom två år planerar företaget att ha 30 anställda på kontoret i Jönköping. Ett djärvt mål, men fullt genomförbart, tror Johan Lindblom.
– Vi går för högtryck i en bransch som mår bra. Vår vision är att växa, men att göra det på rätt sätt. Individen före tillväxt, vilket innebär att vi söker efter personer med rätt kompetens och personlighet som passar in i vår företagskultur, säger han.

Softhouse grundades 1996 i Malmö och de drygt 200 anställda är utspridda på åtta orter. Företaget har sedan starten fokuserat på att utveckla digitala affärer genom agila arbetssätt och metoder. Utöver att bygga digitala tjänster håller Softhouse mängder med kurser, utbildningar, frukostseminarier och event.
– Digitaliseringen är bara i sin linda och det finns otroligt mycket spännande med det digitala. Överallt finns bolag som varken har förmågan eller kompetensen att ta nästa steg. Behöver de hjälp med att hålla sig relevanta på marknaden så kommer vi in i bilden, säger Johan Lindblom.

Vad vill ni med satsningen i Jönköping?
– Vi ser stor potential i staden. Vi vill utmana och göra ett avtryck. Vi är ett it-bolag som ska växa och Jönköping är en strategiskt viktig stad att verka i, säger Johan Lindblom.

För mer information, kontakta:
Johan Lindblom, VD Softhouse Småland
johan.lindblom@softhouse.se

• etablering
  • karlskrona
  • karlshamn
  • växjö
  • helsingborg
  • småland
  • skåne
  • malmö
  • jönköping
  • säkerhet
  • softhouse
  • mobilapp
  • lean software
  • lean development
  • kompetensutveckling
  • it-säkerhet
  • agile

Softhouse utvecklar digitala affärer, mjukvara och människor och levererar värde snabbt och kontinuerligt genom agila arbetssätt och kompetenta medarbetare. Softhouse startade 1996 och var en av de första bolagen att introducerade Agil metodik i Sverige. Softhouse erbjuder Agil mjukvaruutveckling och konsulttjänster inom IT, ledarskap och coaching. Softhouse har ca 200 medarbetare fördelade på kontoren i Stockholm, Malmö, Karlskrona, Karlshamn, Växjö, Jönköping, Helsingborg och Sarajevo. 2019 omsätter koncernen 250 miljoner kronor.

Läs mer på softhouse.se

Kemal Basic