Lansering av SoftOne GO 2.0 ger ökad användarupplevelse och affärsnytta

Lansering av SoftOne GO 2.0 ger ökad användarupplevelse och affärsnytta

Projektet SoftOne GO 2.0 lanserades under SoftOne-Dagen den 25 oktober. Utvecklingen av molntjänsten SoftOne GO startade redan för 13 år sedan. Med missionen att leda den digitala utvecklingen är SoftOne® GO idag ett ledande och komplett affärssystem. Med projektet SoftOne GO 2.0 använder SoftOne sitt tidsmonopol för att höja kundupplevelsen och ekosystemet runt affärssystemet till en ny nivå.

-Med projektet SoftOne® GO 2.0 har vi tagit ett helhetsgrepp och uppdaterat allt från gränssnitt, dokumentation och navigation till design. Vi har även investerat i en lång rad nya funktioner. Fokus ligger genomgående på användarens upplevelse och majoriteten av delarna i projektet är baserade på önskemål vi fått från våra användare, säger Håkan Lord, CEO och grundare av SoftOne Group.

Projektet SoftOne GO 2.0 är omfattande, men kan sammanfattas i fem olika delar; förbättrad användarupplevelse och gränssnitt, lättillgänglig dokumentation och utökat användarstöd, plattformsoberoende som ett resultat av ett omfattande migreringsarbete, nylanserad funktionalitet för ökad affärsnytta och en förfinad utvecklingsprocess för stabilitet och kvalitet.

Delar av projektet har successivt släppts för användarna av molntjänsten under året. Exempel är en nyutvecklad modul med inbyggd hierarkisk struktur för kedjor och filialer, automatisering av flöden, ett nytt Rapport verktyg och nyutvecklad funktionalitet för Försäljningsbudget och Nyckeltal. Användarna hittar numera också utökad dokumentation och användarstöd i SoftOnes Akademi. Under torsdagen kommer användarna mötas av det nya gränssnittet som är det avslutande släppet i projektet.

Läs mer om projektet och hur det påverkar användarna och ökar affärsnyttan på SoftOnes hemsida, https://www.softone.se/projektet-softone-go-2-0/