Bengtsfors kommun byter ut Diabas för modernare dokument- och ärendehantering

Bengtsfors kommun ersätter sitt gamla diariesystem Diabas mot Public 360° i syfte att få ett modernare och effektivare system som ska förbättra hanteringen av kommunens samtliga dokument och ärenden.

Med Public 360° kan Bengtsfors kommun arbeta ännu mer effektivt och digitaliserat. Systemet ger moderna verktyg för kontroll, styrning och ledning och avser även att minska kommunens energi- och pappersförbrukning.

- Med Public 360° kommer vi bli både effektivare och få en bättre kontroll över alla våra dokument och ärenden vilket inte bara underlättar vårt arbete utan även förbättrar vår kvalitet och service, säger Ulrika Thorell, Verksamhetsledare/Kommunsekreterare på Bengtsfors kommun.

Public 360° avropas från ramavtal Licensförsörjning 2010 och ska implementeras i kommunens samtliga enheter. Framöver planerar kommunen att utöka systemet med bland annat mobila lösningar.

Jan Sjöbrand, Sales Executive, SoftwareInnovation Sverige
Epost: jan.sjobrand@software-innovation.se