Östra Göinge kommun förbättrar sin dokument- och ärendehantering

Östra Göinge kommun har valt att byta ut sitt gamla diariesystem mot dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360°.

Med Public 360° får kommunen ett modernare och effektivare verktyg för kontroll, styrning och ledning, vilket kommer förbättra kommunens kvalitet och service - både internt och externt.

Systemet kommer att levereras av Software Innovations partner Lemontree och ingå i deras helhetslösning för modern e-förvaltning, eGo.

Public 360° avropades på ramavtalet ”Licensförsörjning 2010” och kommer att implementeras hos kommunen under hösten 2013.

Jan Sjöbrand, Sales Executive, Software Innovation Sverige
Epost: jan.sjobrand@software-innovation.se

• digitalt ärendehanteringssystem
  • dokument- och ärendehanteringslösning
  • dokumenthantering
  • public 360°

Software Innovation är ett Skandinaviskt programvaruföretag med en växande internationell närvaro. Vi utvecklar och säljer programvara för Enterprise Content Management och informationshantering byggt på Microsoft-teknologi och har närmare 30 års kompetens och erfarenhet av att leverera standardlösningar för dokumenthantering, ärendehantering och teknisk dokumentkontroll. Vår mission är att hjälpa verksamheter med att göra information till sin mest värdefulla resurs.

Software Innovation har ca 300 anställda i Oslo, Stockholm och Köpenhamn och ett utvecklingscenter i Bangalore. Lösningen säljs och levereras även genom ett internationellt partnernätverk. Vi erbjuder produkterna ProArc, Business 360°, Public 360° och DocuLive, som i dag används av över 600 verksamheter och 200 000 användare i privat och offentlig sektor. www.software-innovation.se