Säkerheten inom laserprocessen är en viktig och global fråga

Nyhet   •   Jun 13, 2019 11:15 CEST

ULT utsug- och filteringsaggregat LAS 200.1

Säkerheten inom laserbearbetningsprocessen är en mycket viktig och global fråga
Under LASER World of Photonics kommer ULT AG att informera om hur man kan garantera säkerheten för anställda, produktionsanläggningar, produktkvalitet och färdiga processer.

Nytt aggregat för luftrening av laserrök och laserstoft
En av höjdpunkterna för ULT AG är att de äntligen kan presentera det nya utsugs- och filtreringsaggregatet LAS 200.1. Utsugs- och filtreringsaggregaten i LAS-serien renar luftburna föroreningar som frigörs under olika laserbearbetningsprocesser som tex laserskärning, lasersvetsning, lasermärkning mm.

Ny digital kundservice, FireCS ™
Äntligen presenterar ULT AG även en digital kundservice - FireCS ™. FireCS ™ger åtkomst till själva utsugs- och filtreringsenheten via en LAN / WLAN-funktion som går vidare till en speciell webbserver. Med ett digitalt kundcenter kommer kunden enkelt att kunna få ut enhetsdata, filtreringsmättnad, prestandadata och datum för nästa underhåll. Inom en snar framtid hoppas ULT AG även kunna presentera en funktion där laserbearbetningssystemet själv skall kunna styra och kommunicera med utsugs- och filtreringsenheten.

Planera ett besök hos ULT AG i monter 118, hall A3, beställ din biljett här

Kommentarer (0)