DATRON Dental CAD/CAM Fräsmaskin - ett öppet system som är enkelt att hantera och enkelt att anpassa efter just era behov

Industriell dental serieproduktion med hög tillgänglighet, hastighet och precision. Den högprecisa uppbyggnaden och det modula konceptet är avsett för att möta höga krav i den dentala CAD/CAM-teknologin. Med Datron dental-frässystem finns flera utbyggnadsmöjligheter vilket gör
att systemet kan växa i takt med kraven. Den solida och exakta grund-
mekaniken baseras på teknologisk erfarenhet på över 2000 installerade fräsmaskiner och Datrons 20 år av Know-How i höghastighetsbearbetning med mindre verktyg. Den massiva granituppbyggnaden ger möjlighet till
en mycket dynamisk och tidssparande fräsning med garanterat mycket
hög kvalitet.

Fördelar
Det är en kompakt och exakt 3/5-axlig-fräsmaskin
Moduluppbyggd för att enkelt kunna anpassas efter behov
Hög kvalitet och lång livslängd "Made in Germany"
Det är ett öppet system med enkel hantering
Högt kvalitativt resultat i och med stål-/granit uppbyggnad
Korta produktionstider: ex. 5 bryggor ca. 27 minuter i Zirkon, i optimal kvalitet och perfekt passform.

Läs mer (pdf) eller beställ videopresentation!

Användning
Bearbetning av gängse dentalmaterial i standarddiameter upp till 100 mm
Torrbearbetning av Zirkoniumoxid, PMMA och Nanokomposit, TorrKrom-Kobolt-bearbetning, Krom-Kobolt med minimängd-kylning

Våra dentalverktyg (pdf)

Tveka inte att kontakta oss vi hjälper dig med dina frågor och funderingar/Mattias.

Tel. +46-(0)40-536600

Verksamheten omfattas av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner,PCB-prototying, laser, SMD samt dentalmaskiner.