Enkel och lätthanterlig genomplätering av mönsterkortsborrningar

SOLECTRO presenterar EasyContac ett enkelt och lätthanterligt sätt att  genomplätera mönsterkortsborrningar. Detta kommer speciellt till användning då dubbelsidig lödning inte är möjlig tex. under komponenter.
I EasyContac ingår nödvändiga verktyg och material. Användaren behöver endast som tillägg en lödkolv. EasyContac är utvecklat för prototyp-mönsterkort och PCB-reparationer med upp till 50 genompläteringar per mönsterkort. Alla nödvändiga delar är förpackade i en liten sortimentlåda, som även underlättar vid servicearbeten. Som grund har genompläterings-nitarna en speciell kopparlegering. Niten placeras för hand i borrhålet och nitas fast med hjälp av pressverktyget. Om så önskas kan nu hålet förses med en benförsedd komponent. Till sist lödas den pressade niten.

Tekniska data
- Max. materialstorlek: valfri
- Antal genompläteringar per mönsterkort: 50 st
- Antal lager: 2 st