MED filtertrolley 2.0 - utsug för virus och bakterier

Filtrera virus och bakterier

Utsugsenheten MED JUMBO 2.0 är särskilt utvecklad för att filtrera virus och bakterier. Utsugsenheten MED JUMBO renar luften genom trestegsfiltrering. Det innebär att den kontaminerade luften sugs in i utsugsenheten och kommer till ett förfilter, sedan går luften vidare till ett partikelfilter som är särskilt anpassat för att fånga upp partiklar i storlekar för virus och bakterier. Därefter går luften vidare till ett kraftigt aktivkolfilter för att säkerställa att luften som kommer ut är ren till 99.9995%.

Utsugsenheten MED JUMBO 2.0 används inom område som tandläkare, vårdcentral, sjukhus och andra offentliga miljöer. Virus och bakterier är en hälsorisk för både personal och patienter. Den filteruppsättning som finns i MED JUMBO 2.0 är lämplig för att rena andningsluften från SARS-CoV-2 virus (tidigare Corona) i cirkulerande luft.

Med utsugsenhetens teleskophandtag och hjul är det enkelt flytta MED JUMBO 2.0 mellan olika arbetsstationer.

Utsugsenheten MED JUMBO 2.0 finns i variant som färdigt KIT med utsugsarm och munstycke eller så kan den anpassas specifikt för arbetsplatsen.

Ladda ner PDF här

Återförsäljare för ULT AG i Sverige och Danmark

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering som lineära axlar, gejder och alumiumprofiler, komplettlösningar, specialmaskiner, motorer, controller, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.