Från design till färdig PCB prototyp på bara några timmar

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2019 10:15 CEST

Från design till färdig PCB prototyp på bara några timmar

LPKFs nya allsidiga PCB-mönsterkortsfräs ProtoMat S104 passar som bordssystem i vilken utvecklingsmiljö som helst och täcker hela spektrumet för applikationer från analoga till RF.

Enkel att använda
Ett "Easy to use"-kit gör det enkelt för användaren. ProtoMat S104 är givarkontrollerad, material- och koppartjockleken mäts automatiskt och möjliggör exakt beräkning av det önskade fräsdjupet. ProtoMat S104 är utrustad med 20 verktygspositioner och ändrar automatiskt till motsvarande verktyg under produktionsprocessen. Beroende på vilket ingrepsdjup så genererar de koniska fräsarna olika isoleringskanaler. Den automatiska fräsbreddsjusteringen säkerställer också att fräskonturen har en konstant och korrekt bredd. Om så krävs kan den integrerade dispensern sedan applicera lödpasta till lödkuddar helt automatiskt. En ytterligare databeräkning är inte nödvändig. Den korta set-up-tiden och den operatörsfria bearbetningen gör det möjligt att uppnå korta processtider.

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.

Kommentarer (0)

Kommentera