Med rätt tillbehör kan ICV 4030 användas för att t.ex borra, mäta, skära, dispensera, limma, grada, polera, testa, scanna, trycka, placera, montera, skruva och mycket mer.

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2018 11:05 CEST

Med ICV 4030 kommer man snabbt och enkelt igång med bearbetningen

ICV 4030 är Isel Germanys kompakta, ready-to-use CNC-maskin. ICV 4030 har en särskilt anpassad maskinlucka för att kunna uppnå en lång körsträcka i Z-axeln och därmed också en högre passage. Maskinbordet innuti maskinen består av en T-not profil som ger optimala spännmöjligheter. Med rätt anpassade tillbehör kan ICV 4030 användas för att t.ex borra, fräsa, mäta, skära, dispensera, limma, grada, polera, testa, scanna, trycka, placera, montera, skruva och mycket  mer.

ICV 4030 är konstruerad och utvecklad för att enkelt kunna placeras på ett arbetsbord och kan därmed även betjänas av sittande personal. Önskar man en högre placering kan man beställa till det anpassade stativet, se bilden ovan.

Återförsäljare i Sverige, Norge och Finland.

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.

Kommentarer (0)