Avsluta ditt AB. Vad finns för alternativ? Solid Bolags Juridik

1: Eftersom att det inte går att enbart avregistrera ett aktiebolag måste du avveckla, likvidera eller fuironera ditt AB för att bli fri från bolaget åtaganden. Att likvidera bolaget själv är en möjlighet, men mycket tidskrävande process eftersom någon närstående måste i första steget bli godkänd som likvidator hos bolagsverket. Det är många steg och därmed många fallgroppar som kan dra ut på processen i flera år om du inte vet vad du gör. Du får heller inte tillgång till ditt kapital innan likvidationen är slutförd.

Kostnad: 1200:- (bolagsverket), 200-2000:- (kungörelse) pris beroende på ort och media.

2: Anlita oss på solid bolags juridik. Eftersom vi är ombud hos bolagsverket och har egna likvidatorer tar vi över hela processen och allt ansvar. Du är ute ur styrelsen på 1h och får tillgång till ditt aktiekapital direkt. Vi sköter alla bolagets åtaganden och avvecklar bolaget i vår regi. Denna process tar dig som företagare mindre än 2h.

När du snabb avvecklar har vi inte tillgång till ditt kapital och slipper därför gå hand i hand till banken, utan du för över dina medel och vi fyller på med våra. Detta är lämligt för företag med mindre än 1 miljon i tillgångar.

Kostnad: 4990:- (Inklusive alla avgifter). Du betalar ingen faktura innan du är fri bolagets åtaganden.

3: Vi köper ditt bolag baserat på bolagets egna kapital. För bolag med eget kapital upp till 300 000 kr är vårt arvode

11 990 kr. Med andra ord betalar vi 288 010 kr för ett bolag med 300 000 kr i eget kapital. För bolag med högre substansvärde lämnar vi pris enligt offert.

Kostnad: Från 11 990

• Ekonomi

• avveckla
  • avvecklaaktiebolag
  • likvidera
  • likvideraaktiebolag
  • avvecklaab
  • prisavveckling
  • aktiebolag
  • kostnadavvecklaaktiebolag
  • snabbavvecklaaktiebolag
  • snabbavvecklaab
  • avvecklabilligt
  • seriösaaktörer
  • avvecklabolagsjälv
  • likviderabolagsjälv

Vi är en affärsjuridisk fullservicebyrå med en unik geografisk spridning. Vi arbetar över hela Sverige och tar emot både stora och små kunder, Vi som arbetar på Solid Bolags Juridik har alla juridisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå.