Nyhet -

Elcykeln i fokus under Cycleuropes årliga mässa -Solid Försäkring och Resurs Bank var där

Cykelmarknaden är het just nu. Allra hetast är elcykeln. Det avslöjades på Cycleuropes årliga mässa där Resurs Bank och Solid Försäkring givetvis var på plats för att få full koll på vad som gäller inför cykelsäsongen 2017.

Grimaldiägda Cycleurope – med huvudsäte i Varberg och med stora varumärken som Bianchi, Monark och Crescent – anordnar varje år, sedan drygt 40 år tillbaka, en mässa för sina återförsäljare. Som samarbetspartner kring finansiering är Resurs Bank och Solid Försäkring en naturlig del av evenemanget.

-Det är en fantastisk mässa med 170 cykelaktörer samlade på en och samma gång, säger Daniel Högfeldt från Resurs Bank och förklarar att mässan är som att komma in i en gigantisk cykelaffär där alla märken, modeller och färger visas upp samtidigt som det hålls seminarium om allt från lönsamhet och marknadsföring till produktgenomgångar.

Den hetaste trenden inför cykelsäsongen 2017 är elcykeln där de positiva effekterna för hälsan, miljön och de ekonomiska aspekterna lyfts fram.

-För Resurs Bank är det av stor vikt att följa utvecklingen kring elcyklar, inte minst då det är kostsamma produkter som ökar behovet av bra finansiering. Här är det viktigt att vi erbjuder anpassade lösningar som ger kunderna både flexibla och trygga betalningslösning, säger Orhan Arnautovic från Resurs Bank.

En annan intressant trend som lyftes under mässan är det växande intresset kring e-handeln för cyklar. Idag är det av stor vikt att göra cykelköpet tillgängligt oavsett kanal.

Generellt när det gäller cyklar är trenden tydlig – cykelbranschen är en starkt uppåtgående marknad. Därmed finns det all anledning att se fram emot en spännande cykelsäsong 2017.

• produktförsäkring
  • cykelförsäkring