Ännu större trygghet på vägen med Solid Försäkringar

Solid Försäkringar lanserar två nya Vägassistansförsäkringar, Bas och Premium. De har ingen ålders- eller milbegränsning och med Vägassistans Premium får kunden ett ännu generösare skydd med högre ersättningsnivå och fler antal dagar med hyrbil eller hotellövernattning.

Solid Försäkringar breddar nu utbudet av nischade försäkringar med Vägassistans Bas och Vägassistans Premium. Vägassistanserna gäller dygnet runt i hela Europa, utom Kosovo och Ryssland. Hjälpen är bara ett samtal bort om bilen krånglar, exempelvis vid motorstopp, punktering, bensinstopp, en olycka eller om man råkar låsa in startnyckeln.Hjälp direkt på plats, bärgning till verkstad, hotellövernattning och ersättning för hemresa eller hyrbil ingår.

Vi har sett en efterfrågan av ett ännu starkare skydd och behovet av en högre ersättningsnivå då en bärgning ofta kan kosta över 7 000 kronor. Vi har förbättrat vår befintliga Vägassistans för att ge kunden ännu större valmöjlighet. Att vi dessutom har plockat bort mil- och åldersbegränsningarna gör att vi kan erbjuda våra kunder en av de bästa vägassistansförsäkringarna på marknaden, säger Anett Müller, Produktchef Solid Försäkringar.

Solid Försäkringar kommer att erbjuda kunden att teckna Vägassistans Bas och Vägassistans Premium via hemsidan, www.solidab.se.  Vägassistansförsäkringarna kan tecknas ett år i taget och premien ligger på 397 kronor för Bas och 597 kronor för Premium. De har ingen självrisk.

Läs mer om Vägassistansförsäkringarna på www.solidab.se/vagassistans

• lansering
  • vägassistansförsäkring